Štvrtý Underworld Tlačiť E-mail
Vlkolak
20.01.2012 04:00

Trailer na štvrtý diel série UNDERWORLD, znova s Kate Beckinsaleovou. V 3D.

Akčné hororové série UNDERWORLD (prvý diel 2003) a RESIDENT EVIL (prvý diel 2002) závodia o to, ktorá to čím skôr dotiahne na viac dielov. Obe majú spoločné mnohé veci. Ponúkajú dve štíhle baby (Milla Jovovichová, Kate Beckinsaleová), menší ale zručne zamaskovaný rozpočet, veľký počet vizuálnych čertovín, silné akčné scény a mierne hororové ingrediencie. Kvalitatívne skóre je relatívne vyrovnané (žiadne klenoty, ale filmy sa aspoň na nič nehrajú a sú príjemným žánrovým oddychom). Kým ale Paul W.S. Anderson s Millou práve nakrúca už piaty RESIDENT EVIL, Beckinsaleová (Scorseseho LETEC) momentálne pracuje ešte len na štvrtom UNDERWORLDE (s podtitulom AWAKENING). Zatiaľ teda víťazia zombíci nad upírmi resp. vlkolakmi.

RESIDENT EVIL ale víťazí ešte aj v niečom inom: Jovovichová si totiž zahrá/zahrala vo všetkých piatich častiach. Naopak, Beckinsaleová „len“ v jednotke, dvojke a štvorke; trojku vynechala, pretože sa jednalo o historický prequel a v ňom bola nahradená neveľmi presvedčivou Rhona Mitraovou (SÚDNY DEŇ Neila Marshalla). Po tomto nefunkčnom experimente sa producenti radšej vrátili k osvedčenému konceptu ságy.

Štvrtý diel je teda Kateiným návratom. Podobne, ako druhý a tretí diel, ani štvrtý nenakrúca režisér prvého, Len Wiseman (SMRTONOSNÁ PASCA 4.0). Bude ho však aspoň produkovať a podieľal sa na scenári (spolu s J. Michaelom Straczynskim – „Babylon 5“). Beckinsaleová je Lenovou manželkou a práve spolu robia novú verziu sci-fi klasiky TOTAL RECALL. Štvrtý UNDERWORLD režírujú dvaja cca 30-roční Švédi Måns Mårlind a Björn Stein.

Šanca, že uvidíme známe tváre Billa Nighyho, Scotta Speedmana a Michaela Sheena, je minimálna (v traileroch nie sú a ani obsahy sa o nich nezmieňujú, maximálne môžu mať neočakávané cameo alebo flashback). Novými posilami majú byť Stephen Rea (V AKO VENDETA) a Charles Dance („Profesionáli“, doktor z tretieho VOTRELCA). Dej by sa mal odohrávať niekoľko rokov po dvojke, vo svete, v ktorom ľudstvo takmer vyhubilo ako vlkolakov, tak upírov.